Presentaties & DJ'en - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Leon Anasagasti - WaarBenJij.nu Presentaties & DJ'en - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Leon Anasagasti - WaarBenJij.nu

Presentaties & DJ'en

Door: L.G.R. Anasagasti

Blijf op de hoogte en volg Leon

07 April 2014 | Curaçao, Willemstad

Beste en liefste lezers,

Deze week heb ik weer erg veel nieuwe ervaringen opgedaan. Ik heb verschillende klassen zien presenteren en heb ervaren hoe dat er hier op het eiland aan toe gaat. Het contrast is enorm. Ook is het verschil qua kwalitatieve presentaties erg groot. De ene groep haalt er echt van alles uit terwijl de andere groep niet eens weet wat en wanneer ze moeten vertellen. Het was de bedoeling dat je in groepen van vier een presentatie zou geven over een bepaald land. Welk land dit werd was middels lootjes bepaald.Er werd vervolgens aangegeven wat er precies van je werd verwacht. Er moest bijvoorbeeld iets worden verteld over de ligging, het klimaat, het inwonersaantal, de hoofdstad etc. Verder moest er ook iets over het eten van het land verteld worden en mochten de leerlingen zelf een gerecht meenemen of in ieder geval met ondersteuning van een afbeelding laten weten hoe je dit specifieke gerecht maakt en wat het is. Daarnaast werden er ook nog punten gegeven voor het ontwerpen van een eigen vlag. Hierbij speelde de creativiteit en de symbolische betekenis achter de vlag mee. De presentaties verliepen volkomen anders dan in Nederland. Je had er groepen bij die alles voorlazen en het regelrecht van het internet hadden gekopieerd, maar daarnaast had je ook groepen die er echt een prachtige presentatie van wisten te maken. Er waren twee groepen die echt ongelofelijk goed presenteerden. De groep van China maakte er echt een spektakel van. Een prachtig mooie originele vlag gemaakt van macaroni, hun haren helemaal in de Chinese stijl, een traditionele Chinese dans op het einde. De groep die het over Canada ging hebben was ook erg goed. Alle vier hadden ze een wit shirt aan met de Canadese vlag, een mooie creatieve vlag en een zelfgemaakte Canadese smoothie waarvan de gehele klas een bekertje kreeg.

Ik wordt nu steeds vaker gevraagd om op verschillende feesten te draaien op het eiland. Het is ook erg leuk om met de lokale bevolking op deze manier in contact te komen. Het nachtleven is hier over het algemeen te vergelijken met Nederland. Echter is er nooit echt sprake van een gespannen sfeer. De bevolking houdt ervan om te dansen en laten dit ook zien. Tevens krijg ik hoogstwaarschijnlijk binnenkort de gelegenheid om een keer op een strandfeest te draaien, wat natuurlijk de ultieme Curaçaose ervaring als DJ zal zijn.

Tot de volgende update!

• 07 April 2014 - 11:39

Kees-Jan:

Hoi,
    leuk dat je zulke vragen krijgt! Heb je een idee hoe dat komt: wat is de direkte aanleiding? Misschien een idee om een aantal collega's van school een soort workshop te geven? Lijkt m eerg interessant voor jou en voor school.
    Veel plezier!
    Kees-Jan